Nu in Mamallapuram. 2 maart 2015 - Reisverslag uit Uithuizen, Nederland van Frederika - WaarBenJij.nu Nu in Mamallapuram. 2 maart 2015 - Reisverslag uit Uithuizen, Nederland van Frederika - WaarBenJij.nu

Nu in Mamallapuram. 2 maart 2015

Door: Frederika

Blijf op de hoogte en volg Frederika

02 Maart 2015 | Nederland, Uithuizen

Zondag morgen om half zes vertrokken uit Uithuizen met Wietse. Lies opgepikt en Jantje. Om 8 uur al op Schiphol. Thuis al ingecheckt. Dus nu meteen koffer inleveren. Met Jantje nog even gekeken of er spullen uit kunnen. 21,7 kg en handbagage 7,5 kg. is erg moeilijk, dus laat maar. Pas bij de binnenlandse vluchten in India moet ik 5 kg kwijt zien te raken. Mijn koffer lukt niet automatisch, dus toch naar de balie. Duurt erg lang. Dan is er nog maar kort tijd. Nog snel een bakje koffie en dan afscheid nemen. Gek hoor. Ergens is er het besef, ergens lijkt het nog steeds onwerkelijk. 3 maanden...
Toch even traantjes. Jantje geeft me nog een sleutelhanger mee, met daarop de tekst: "Niets vergeten?" Hoezo??????
De vlucht vertrekt precies op tijd en verloopt gladjes!. In Abu Dabie overstappen. een klein uurtje. Zie dan duidelijk Dubai liggen met de grote schelp voor de kust. Intussen is het donker. Op de eerste vlucht veel besneeuwde bergtoppen gezien. Af en toe zie je een vligtuig langs vliegen. Ik vlieg het eerste deel met KLM. Het tweede deel met Etihad.
Op het vliegveld nog eens 3 papieren invullen en dan door de douane. De koffer is er meteen. Mijn transfer staat er.Bordje met Frederika Klatter erop. Super dus. Nog een uur in de taxi.We ontwijken heel wat koeien, die op de weg liggen of lopen. Rode stoplichten woden 's nachts genegeerd. Toch is het een rustig ritje.
Uiteindelijk om half 1 op mijn kamer. Nederlandse tijd. Heb nauwelijks onderweg geslapen. De klok verzet. 4 en 1/2 uur later. Slaap meteen om 5 uur. tot kwart voor 8.
Half 9 ontbijt. Simpel. Ontmoet medegroepsgenoot uit Australie. Vraag nu een handoek en toeiletpapier. Was er niet.
Kruip weer mijn bed in. Tot half 12. Nu voel ik me weer een beetje uitgerust. 12 uur ontmoeting met de gids en de groepsgenoten. 2 belgen (jong stel), 2 Amsterdammers (ouder stel), 2 Nijmegenaren(zelfde leeftijd), stel uit Wales(jonger stel), 1 Australier(al met pensioen). Gids is jong en heet Satish.

Om 1 uur samen lunchen. Ik eet meteen op de Idiaanse manier, dus met de rechterhand. Rijst met curry kneden op bananenblad en dan met vingers naar binnen schuiven. Daarna gaan we op veel te kleine fietsen door het dorpje. Leuk!!!. Het is 30 graden, maar er staat een windje. Rots beeldhouwwerk. tempeltjes en het strand met de gekleurde boten. In een straatje wiorden we binnen uitgenodigd en krijgen zelfs koffie. Mensen zijn heel vriendelijk overal en willen graag op de foto. Ze vertellen van de tsunami. En dat alles binnen 6 maanden weer opgebouwd was. Dat er veel hulp was geweest van o.a. Duitsers. Dat ze het geld zelf kregen en dus konden besteden.
Bij terugkomst ga ik alleen op pad. Super. Wat een chaos en wat vies, maar o zo leuk om te beleven. Om half 7 gaan we samen dineren. Vis, inktvis en garnalen. Natuurlijk met rijst. Erg lekker. Melk koffie na. Helemaal goed dus. Dan ga ik nog even alleen naar een roofterras aan zee. Heerlijk luchtig en schrijf mijn verslag. Pineappel juice lost 50 rupees dat is 35 eurocent.
Om tien uur in het hotel nog even contact via faceboek met Wietse. Skype hebben ze hierniet. En nu dus Waarbenjij vullen. Voel met al weer helemaal thuis , z0 op reis.
Morgen 8 uur koffer op de gang. 9 uur vertrek naar Podinche oid.

Oh ja, nog maar 1 ding verloren. Washandje tijdens het fietsen, maar kreeg ik netjes terug.
En flesje fanta omgegooid in het restaurant.........

Ach 't kon minder.

• 02 Maart 2015 - 18:58

Wietse:

Erg leuk allemaal! Ben best een beetje jaloers, maar ja er is nu eenmaal onderscheid tussen werkpaarden en luxe paarden. Je geniet al weer optimaal zo te lezen, houden zo! seejoeleter!

• 02 Maart 2015 - 19:00

Ebel:

Reis is dus begonnen .
    Maar ik ga je volgen hoor.

Grt Ebel

• 02 Maart 2015 - 23:28

Lies:

tjonge inderdaad het klinkt alweer heel vertrouwd,genieten dus en wij genieten mee.mooi man groeten.

• 02 Maart 2015 - 23:36

Hilke:

Moi Friek,

Heb dit verslag vanavond al even voor oma uitgeprint en meegenomen (zie ook de foto op facebook).
    Alle reispapieren en de atlas liggen natuurlijk bij haar op tafel.

Veel plezier en tot waarbenjij!

Groetjes, Hilke

• 03 Maart 2015 - 00:35

Jan Marees:

Ik herken je weer helemaal. Staan teuten dat je je vliegtuig net haal op Schiphol. De koffie en nu een koffer ipv die beroemde tas van je toen in Zuid Amerika. En gewoon je eigen ding doen, leuk.
    Frederika heel veel plezier.

groetjes Jan.

• 03 Maart 2015 - 23:25

Tineke:

Leuk om je weer te volgen.
    Goede reis en veel plezier!

• 04 Maart 2015 - 00:28

JOHANNA:

Jij zon? wij vanmiddag sneeuw!
    Veel plezier ,groetje van ons allen.

• 04 Maart 2015 - 19:42

Frederika:

Leuk om jullie reacties te lezen.