zondag 8 maart, Thekkadi - Reisverslag uit Thekkadi, India van Frederika - WaarBenJij.nu zondag 8 maart, Thekkadi - Reisverslag uit Thekkadi, India van Frederika - WaarBenJij.nu

zondag 8 maart, Thekkadi

Door: Frederika

Blijf op de hoogte en volg Frederika

08 Maart 2015 | India, Thekkadi

Holidya, vakantie??? Om 6 uur zit al aan het ontbijt.
Om half 7 reeds onderweg voor een jungle walk in Peryar nature reserve. Er schijnen daar olifanten te zijn en tijgers. Die zien we natuurlijk niet. Maar wel vele vogels. Zoals een ijsvogel, aalscholvers, zilverreiger, commeran, herten, everzwijnen, grote eekhoorns, de witte aaap, de zwarte aap, vlinders(grote), het kruidjeroermeniet, yakfruitbomen etc. Voor de bloedzuigers dragen we sokken over de lange broek,. Om te starten worden we eerst met een vlot over het water getrokken. We zien olifanten poep, olofantenpootafdrukken,...maar geen olifanten. Terug in het hotel komen er apen langs. ze rennen over het dak en het balkon en pikken een zak chips van een van de gasten.
Om half twaalf gaan we op pad naar een olifantenreserve. Hier maak ik een ritje op de olifant. na afloop gaan we de olifant wassen. we staan met de olifant in een bak water. De olifant ligt. Wij moeten hem natmaken en schrobben. Daarna gaan we om de beurt op de rug van de zittende olifant. Deze doet zijn slurf in een bak schoon water en spuit ons vervolgens volledig nat. En dat zo'n 10 keer achter elkaar. Geweldige ervaring. Super. Daarna voeren we de olifant. Doodeng vind ik dat.
Na de lunch gaan we een boottrip maken in het zelfde reservaat waar we hebben gewandeld. We moeten op een dubbeldeks boot met zwemvesten aan. Vervolgens zien we heel veel kleinere dieren. Meerdere natuurgidsen vertellen wat er steeds te zien is. Al gauw neemt een van de gidsen mijn camera en maakt de een na de andere prachtige foto. Ik krijg het toestel soms even terug....maar ben hem steeds langer kwijt. Het resultaat is wel heel mooi. Het is een prachtige boottocht. Heerlijk koel. Om half 6 zijn we terug. Nu even lekker niets, maar gewoon even op het balkon zitten. genieten van de meegebrachte Nederlandse cap, gemaakt met de dompelaar. tegen 9 uur op zoek naar een internetcaf'e. Vind uiteindelijk een computer in een hotel. Morgen weer vroeg vertrekken. We gaan naar Backwater. Nog meer natuur. Jippie!!!

• 08 Maart 2015 - 19:41

Trienke:

Hallo,wij vinden het erg leuk om alles te lezen vanmiddag R.voorgelezen terwijl hij schaatsen keek....
    Pas goed je zelf en veel genieten tot vlg.keer.
    gr.

• 09 Maart 2015 - 07:46

Wietse:

mooie foto's!

• 09 Maart 2015 - 10:44

Bultema:

hier in uithuizen gaat het ook goed we nog met wiche gepraat de vissen krijgen eten wedoen om de dag de gordijen dicht in weer open hier schijnd de zon echt lente weer pas goed op je zelf en tot hoorens groetjes bultema

• 09 Maart 2015 - 12:33

Jenny:

Nu even op de computer de foto's bekeken, erg mooi en zo ook de verslagen die ik meestal op de mobiel lees.

• 10 Maart 2015 - 17:58

Frederika :

H'e bedankt weer allemaal voor jullie verslagen. Zit nu in Cochin. Probeer weer wat foto's te plaatsen en het verslag van gisteren.

Groetjes en Dank je wel buren!!!! Zo zie je maar weer. Beter een goede buur dan een verre vriend!!!

• 10 Maart 2015 - 19:44

Maria:

Bijzondere reis, wat een ervaringen doe je dagelijks op. Veel wijsheid en plezier.

• 24 Maart 2015 - 10:40

Johanna:

Mijn flot, wij hier ook ijsvogel,aalscholver en zilverreiger. Nu heggemus, vink, merel en een mannetjes fazant. Natuurpark, prachtig en rustig lijkt me. Mooi verhaal over de olifant. Zie het voor me.

• 24 Maart 2015 - 10:42

Johanna:

mooie flot bedoel ik, lijkt me leuk om te maken, lekker primitief.

• 26 Maart 2015 - 12:03

Groep 4, 5 En 6:

Juf Frederika,
    van harte gefeliciteerd met jouw verjaardag!!!!! Heel veel liefs vanuit Zandeweer, geniet ervan!
    Niels, Daan, Roos, Nikita, Jordy, Raymon, Marin, Devi, Chris, Wessel, Robin, Lysanne, Amber, Kezia, Dave, Sep, Lars, Vincentkoenes, Jochem, Yesper, Jos, Marco
    Lies, Marieke, Marjan, Greetje, Zamira, Miranda