maandag 16 maart naar Hospet - Reisverslag uit Hospet, India van Frederika - WaarBenJij.nu maandag 16 maart naar Hospet - Reisverslag uit Hospet, India van Frederika - WaarBenJij.nu

maandag 16 maart naar Hospet

Door: Frederika

Blijf op de hoogte en volg Frederika

16 Maart 2015 | India, Hospet

Na het ontbijt vertrekken we om half negen. ja iedere morgen is het vroeg opstaan. Vandaag zitten we de gehele dag in de bus. Weer komen we een bruiloft tegen. We stoppen voor een koffiebreak. De Milkcaffee is hier weer heerlijk en ik neem ook een donut. Dit is echt een dorpscafeetje. Eigenlijk alleen maar een veretrek met banken en tafels. De koffie wordt ambachtelijk gemaakt. We zitten tussen wat stinkende mannen. Een paar kinderen komen even om het hoekje kijken. Er tegenover is een klein marktje met vooral fruit en groente. Super om daar tussendoor te lopen. Mooie plek voor foto's. De vrouwen en mannen zitten met hun waren(keurig uitgestald) op de grond. Vervolgens weer een poos in de bus. De weg is niet best. Regelmatig knal ik bijna met mijn hoofd tegen het plafond. Ook wordt er veel opgetrokken en vervolgens weer hard geremd. In alle dorpen of gemeenschapjes zijn er verkeersdrempels. Dan nofg af en toe koeien, ossen, honden op de weg of een hele kudde geiten. Vooral weer veel scooters en tuk tuks die overal tussendoor kruipen. Halverwege start het heuvellandschap. Dan ineens zien we windmolens. Veel volle bussen. Dan toch ook een bus waar de mensen bovenop zitten. Ook een stukje 6 baans weg. Voor de lunch gaan we weer naar een lokaal restaurant. Alle mensen eten hier met hun rechterhand. Ik ga deze keer voor een komkommer, tomaatsalade. Daarbij een roti(brood). Steeds als we een ander district binnen rijden moet er tol betaald worden. Langs de weg zien we nu veel ossen voor een wagen. Zij kjomen van de rijstvelden of suikerrietplantages. De volgeladen karren met bananen blijven erg kleurrijk om te zien. Langs de weg ook veel watterputten.(pompemn).
Net even voor 6 zijn we in Hotel Krishna in Hospet. Eindelijk een zwembad. Gaat echter dicht om 6 uur. Na evenh lief vragen mag ik nog tot 7 uur zwemmen. Dat is voor de jeuk erg goed. Afkoelen helpt. trek 20 baantjes. We zitten nu in een groot hotel. Twee glazen liften in de lobby. Na een verfrissende duik en vervolgens een douche is de jeuk minder en de rode plekken nemen af. Ik ga op zoek naar een lunchplaats en internet en een apotheek. Wil iets halen voor de jeuk. De man achter de balie geeft me niet veel vertrouwen en vraagt bovendien 635 rupee. Lijkt me erg veel. Dan toch maar de gids even vragen. Internet lukt niet. Eet een sandwichtosti cheese. Smaakt prima. De koffie is hier ook prima. Werk mijn verslag bij. Om tien uur worden de tafels om mij hgeen opgeruimd. Dus ik vertrek dan ook maar. Ineens zijn de straten verlaten. Hier en daar nog eenh zwerver. Het teken voor mij om ook maar terug te gaan naar het hotel. Op mijn kamer neemt de jeuk weer enorm toe. 's Nachts word ik wakker van de jeuk. Ik krab met suf. Niet uit te houden. Als alles helemaal rood is, wordt het wat rustiger. Met de fan op de hoogste stand val ik weer in slaap.

  • 22 Maart 2015 - 11:13

    Ebel:

    Wordt je gebeten door Muskieten Frederika ????

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frederika

Actief sinds 18 Feb. 2015
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 16794

Voorgaande reizen:

01 Maart 2015 - 24 Mei 2016

FrederikainIndiaenNepal

Landen bezocht: