Dinsdag 17 maart 2015. Hospet, Hampi - Reisverslag uit Hampi, India van Frederika - WaarBenJij.nu Dinsdag 17 maart 2015. Hospet, Hampi - Reisverslag uit Hampi, India van Frederika - WaarBenJij.nu

Dinsdag 17 maart 2015. Hospet, Hampi

Door: Frederika

Blijf op de hoogte en volg Frederika

17 Maart 2015 | India, Hampi

De jeuk en de rode plekken zijn nagenoeg weg!! Waarschijnlijk toch warmteuitslag. Vandaag dus maar extra luchtig kleden. En goed insmeren. Deed ik nauwelijks, we verkleuren namelijk helemaal niet. Half negen vertrek. De gids vraagt zo als iedere ochtend: " Heef iedereen zijn camera, zonnebrand, geld en sokken mee? Oh sokken....eh nee dus. Ik weer snel uit de bus naar mijn kamer. Maar waar is de sleutel. heb ik die wel afgegeven bij de receptie? Nee, dus.....nog in de kamer. Het duurt even , maar dan komt er een loper. En ja hoor sleutel lag nog in de kamer. Nu op zoek naar de tempel sokken? Eh...vergeten ergens. Nou ja dan maar de wollen wandelsokken mee. En zo vertrekken we te laat.
Langs de route komen we langs een rivier, waar veel mensen hun was doen en baden. Op de terugreis zullen we er stoppen. Nu eerst naar Hampi een stad vol tempels en paleizen. We gaan er 14 dingen bezoeken. We zuchten ...wel veel en dat in die hitte. We besluiten alles snel te doen, niet langer dan nodig rondhangen. We hebben nu eindelijk een zwembad en daar willen we vanmiddag ook even in. Het is een rotsachtig landschap. Veel stenen liggen onverklaarbaar stil opgestapeld.
De eerste tempel ligt 50 treden hoog. De gids heeft zijn opdracht begrepen. Vrolijk en met humor vertelt hij het hoognodige. Rondom veel aapjes. Deze zijn brutaal. Ze vallen een vrouw aan die iets draagt waarvan zij denken dat het voedsel is. Ze gilt. Op de tempel zitten parkieten. Ook een ijsvogel hebben we gespot. We lopen op sokken rond. Altijd weer een komisch gezicht onder de korte broeken en de rokken. Ook hier verschillende Nandi"s. (hetrijdier van Shiva). Na de eerste tempel kunnen de sokken weer uit. Ik houd ze aan en doe mijn sandalen erover. Moeten vast zo weer aan. Zo loop ik de hele dag. Mooi onder een rok, die wollen sokken in de sandalen. Kom ik ook nog diverse keren o de foto met Indiers. Die denken nu straks dat buitenlanders met wollen sokken in sandalen onder een rok lopen..... Sorry mensen. Uiteindelijk hebben we de sokken nergens meer nodig gehad!!! ook nu worden er weer veel verhalen afgebeeld op de tempels. Ook nu weer erotische afbeeldingen. De goden namen worden langzamerhand een beetje bekend. Shiva, Vishnu, Brahma, Geresha, Laksmi. Eeen wezen die onderdelen heeft van verschillende dieren. Indiers picknicken ook op het tempelterrein. De tempels hier zijn niet meer in gebruik. Daarvoor moeten de godenbeelden onbeschadigd zijn en dat is hier helaas niet zo. Hier is het enioge beeld van nandi met 3 koppen. Dan gaan we naar een hoger gelegen tempel. Weer een mooi uitzicht. Hier zien we hoe ze vroeger die enorme rotsblokken gingen splijten. Op hoge pilaren stonden vroeger de olielampen. Ik koop een set kaarten van een jongen. Hij ziet er zo triest uit. Er zijn hier veel verkopers. Het tempo is goed. Al snel hebben we 5 van de 14 te bezichtigen zaken gezien. Tijd voor een kokosnotenstop. We bekijken nu grote baden, de watertoevoer, etc. We zien ook eekhoorntjes en hagedissan en vlinders. Tot slotgaan we naar resten van paleizen. Olifantenverblijven, paardenverblijven etc. Al snel hebben we 12 van de 14 afgewerkt. Tijd voor de lunch in de open lucht.
Dan naar een stenen koets en nog veel andere zaken. Ondanks dat alles heel bijzonder is en de gids leuk vertelt zijn we blij dat we om 3 uur in de bus zitten op weg naar ons hotel....op weg naar het zwembad. Na de stop bij de rivier zijn we om 4 uur terug. Iedereen meteen het zwembad in. Ik ga met de gids op pad voor medicijnen tegen de uitslag/jeuk. Voor 125 rupee heb ik een spray en tabletten. Echter de jeuk is afgezakt en de plekken nagenoeg weg. Na het zwemmen (afkoeling) is het bijna geheel weg. Ik gebruik dan ook maar niets voorlopig. Ook heb ik nu een Indische simkaart. Kan ik 5 minuten bellen voor maar 1,40. . Ik zwem 50 baantjes. 's avonds een kipsalade. Ga dan nog even het internet in het hotel proberen. Waardeloos. Word er steeds uitgegooid. Morgen de laatste rit met ons busje naar het station. We nemen afscheid van de chauffeur.

  • 26 Maart 2015 - 11:53

    Johanna:

    veel tempels,warm, sokken,jeuk, medicijnen,kokosnoten stop, zwembad. Hier bluit, poaskeblomn vogeltje- op- ain- bain.
    .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frederika

Actief sinds 18 Feb. 2015
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 16781

Voorgaande reizen:

01 Maart 2015 - 24 Mei 2016

FrederikainIndiaenNepal

Landen bezocht: