Maandag 23 maart Mumbai - Reisverslag uit Bombay, India van Frederika - WaarBenJij.nu Maandag 23 maart Mumbai - Reisverslag uit Bombay, India van Frederika - WaarBenJij.nu

Maandag 23 maart Mumbai

Door: Frederika

Blijf op de hoogte en volg Frederika

23 Maart 2015 | India, Bombay

Om half negen heb ik afgesproken met Daniel in de lobby. We gaan vandaag een slam toer doen. (wandelen door de slopenwijk). We nemen een taxi voor 20 rupee naar het Churchgate station. Om kewart over 9 gaan we met 7 anderen met de trein richting de sloppenwijk. Eerst staan we op een brug en kijken erop. Alleen maar golfplatendaken. We mogen er geen foto's maken. We lopen eerst door het deel waar de mensen werken aan recycling. Ze krijgen hier een klein beetje geld voor. Het is vaak vies werk. O.a. pastic, aluminium, cassettebandjes etc. 8 tot 10 uur werken vooor 200 rupee. Soms zen we er een vrouw werken. Zij moet evenveel doen, maar krijgt minder betaald. Ook zien we wat kinderen. Mag niet, maar de politie knijpt een oogje toe als ze geld toegestopt krijgen. Vervolgens gaan we door heel nauwe steegjes. Aaan weerszijden een dubbee laag kamers. Heel veel mensen wonen hier boven op elkaar. Er is wel electriciteit voor iedereen. We zien allerlei activiteiten. o.a. potten bakkers, koffer herstellers, naaiateliers etc. Het is erg warm en het stinkt af en toe ondragelijk. Het pad is hobbelig en vies. Je kijkt dus de helft van de tijd naar de bodem. Het is indrukwekkend. Terug met de trein en voor 20 rupee weer terug met de taxi. Even opfrissen. We zijn beiden doornat van het zweet. Dan afscheid van de gids. Daniel en ik nemen nu een taxi naar de Gate. 100 rupee. Terug betalen we 80 rupee. Daar nemen we de boot naar Elephant iland. De caves met tempel is gesloten. je kunt er wel naar de top lopen en dat doen we. 40 minuten onderweg, maar we bereiken de top. Dan snel weer terug, want de laatste boort gaat over 40 min. In een half uur zijn we terug. Er lopen hier veel koeien en er zijn eveel apen. Dan weer een ur terug op de boot. Eeen heerlijk windje, maar nog steeds erg warm. Mooie ondergaande zon. Met de taxi terug. Om half acht eten we samen bij de mac Donald. Ik regel vervolgens een vroeg ontbijt. Nu nog even internetten. Helaas na het plaatsen van 5 foto's kan geen enkele computer mijn kaart meer lezen????? Wel de verslagen bijgewerkt. Mumbai is een stad, waar ik nooit weer heen hoef. Wat een warmte en wat een stank en wat een drukte. Alle auto's en scooters en taxi's en bussen toeteren onafgebroken. Oversteken durt soms 5 minuten en dan nog moet je tussen de auto's door. Morgen naar Delhi. Zal ook wel een hectische stad zijn. We zullen zien.

• 24 Maart 2015 - 15:29

Janny Reiffers:

Hoi Frederika,

Wat ontzettend leuk om al je verhalen te lezen. Geniet ervan en denk goed om jezelf!!

• 26 Maart 2015 - 00:23

Lies:

gefeliciteerd met je verjaardag!!!!! we reizen steeds met je mee. groet van moe en lies.

• 26 Maart 2015 - 10:10

Johanna:

Gefeliciteerd met je verjaardag ook van Arie. Hier schijnt nu ook de zon 10 graden.

• 26 Maart 2015 - 13:10

Janny Reiffers:

Van harte gefeliciteerd!!

• 27 Maart 2015 - 11:51

Anke Odolphie:

Ook hier nog een keer: Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Leuk om nu ook foto's te kunnen bekijken van je reis en jou! Ziet er fantastisch uit. Geniet maar verder.

• 30 Maart 2015 - 06:15

Frederika: