zondag 29 maart Amritsar naar Delhi - Reisverslag uit Amritsar, India van Frederika - WaarBenJij.nu zondag 29 maart Amritsar naar Delhi - Reisverslag uit Amritsar, India van Frederika - WaarBenJij.nu

zondag 29 maart Amritsar naar Delhi

Door: Frederika

Blijf op de hoogte en volg Frederika

29 Maart 2015 | India, Amritsar

Om tien uur word ik wakker van de wekker. Weer gebroken. Wat toch een K matras. Het duurt zeker een half uur voor de spieren weer soepel zijn en geen pijn meer doen. Weer lekker ontbijten op de kamer. Kost niets meer en voor mij is toost met jam/boter en koffie voldoende. Ben ik voor plm 90 rupees klaar. Om 12 uur weer naar het internetcafe. Nog even wat foto's plaatsen. het zit er heerlijk koel. Daarna even naar4 de shop waar ik mijn tablet heb gekocht. Zouden open zijn van 2 tot 5..... Niet dus. Ik twijfel of office er wel goed opstaat en hoe het zit met de internetverbinding....maar helaas kan niets meer vragen en vertrek zo dadelijk naar Delhi met de trein. Voor onderweg koop ik wat koekjes in en drinken natuurlijk. Ik loop deze keer, even geen tuk tuk. Om kwart over 4 staat de taxi voor en ik zit met mijn(zware) koffer in de hal. Coach 6 stoel 61. Halverwege verkassen naar stoel 65. Beiden raamplaatsen. Ik zit in het deel voor de VIP's. Fan en airco. Comfortabel, maar niet bij de echte Indi'ers. Alles wat hier zit heeft geld, werkt in Dubai of is grootgrondbezitter etc. De treinreis gaat tot 23.00 uur duren. We zijn nog maar nauwelijks vertrokken of er wordt een lemondrankje gebracht. Even later een fles water. Even later een snack, even later thee, even later soep, evene later broodje met wat warms, even later koffie, even later een warme maaltijd. (kip en yoghurt). Dit alles in de eerste 2 uur. Bij iedere stop(niet heel veel, want het is een express) stappen er nieuwe mensen in en die krijgen ook hetzelfde. Het is allemaal inbegrepen. 2 uur voor het einde herhaalt zich dit alles. super. De trein gaat erg hard. Af en toe gaat het zo heen en weer en op en neer, dat je het gevoel hebt dat ie zo ontspoort. Ik slaap ook nog een uurtje of twee. In de deur staan heeft geen zin, want vanaf 7 uur was het al donker en de trein gaat wel erg hard...dus echt wel gevaarlijk. Op het station in Delhi staat iemand van Shoestring me alweer op te wachten. Als we het station uitlopen begint het te druppen....gaat het regenen? Ja, misschien. We lopen rustig door..... Dan ineens gaat het plensen en bliksemen. We moeten nog zeker 5 minuten lopen naar de taxi. Als we bij de chauffeur komen, moet hij de sleutel nog ophalen bij een bewaarder? Dat duurt ook nog even. We zijn doorweekt. Ook de koffer van boven. Het flitst en dondert aan een stuk door. Hoort niet zo te zijn in deze tijd. Heel vreemd. Gisteren ook al. Bij het hotel regent het nog steeds volop. Ik wacht tot er een paraplu gevonden wordt...dat duurt erg lang...dus er maar door. Het druipt uit mijn haren en kleren. De kamer is weer goed. Met bad. En...natuurlijk meteen tablet proberen. En ja hoor hier werkt hij prima op wifi. Pfff, toch geen kat in de zak gekocht. Nu nog uitzoeken hoe dat met office zit. Morgen nog een dag voor mezelf in Delhi. Om 17.00 uur ontmoeting met de nieuwe groep. Ik weet nog niet of ik daar heen ga. Zal wel meedoen aan het diner om 19.00 uur.

  • 29 Maart 2015 - 23:05

    Ebel:

    Ook Goedemorgen

  • 30 Maart 2015 - 21:22

    Jan:

    Dan is het bij ons half 5 in de ochtend, wel erg vroeg voor ons Frederika

  • 31 Maart 2015 - 18:35

    Jantje:

    ...en toen deed je tablet het niet meer. ... ?!
    Haha. Je kunt weer geheel in je element daar op reis zo te lezen. En nog niet eens wat verloren of echt verdwaald! Goed bezig!
    Al die steden en drukte al wel een beetje gezien? Of is noord india ook veel cultuur?
    Veel plezier nog!! X

  • 01 April 2015 - 21:49

    Titia:

    Veel reis plezier, leuk om alles te lezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frederika

Actief sinds 18 Feb. 2015
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 16793

Voorgaande reizen:

01 Maart 2015 - 24 Mei 2016

FrederikainIndiaenNepal

Landen bezocht: