Zaterdag 18 april 2015, Delhi - Reisverslag uit New Delhi, India van Frederika - WaarBenJij.nu Zaterdag 18 april 2015, Delhi - Reisverslag uit New Delhi, India van Frederika - WaarBenJij.nu

Zaterdag 18 april 2015, Delhi

Door: Frederika

Blijf op de hoogte en volg Frederika

18 April 2015 | India, New Delhi

Om half acht zijn we al in Delhi. Half uur vroeger dan gepland. Gelukkig heb ik me al opgefrist en alles bij elkaar gepakt. Nu volgt een lange route over het station. Trap op en trap af met een zware koffer. Om 9 uur in het hotel. ezelfde als de andee keren in Delhi. Hotel Surya(zon). Zo heette het hotel in Varanasi ook. Nu kamer 205. Ik bekijk nogmals mijn geplande route door Delhi. Vandaag hebben we eigemlijk een stadsrondrit met hier en daar een gids.Ik heb echter in mijn eerdere bezoek al veel bekeken, Ik weet hoe de metro werkt en besluit dus de 5 overgebleven dingen te bezoeken in mijn eentje. Om 11 uur stap ik in de metro. Een station verdero stap ik u it. 8 rupee. Daar zoek ik naar de Laxmi tempel. Tuk tuk vraagt veel te veel.Vervolgens zegt hij dat de tempel gesloten is. Heeft geen zin om heen te gaan. Een ander wil me voor 30 brengen. Dat is beter. Echter hij stopt even later en zegt dat ik een algemeen ticket moet kopen en zet me af bij een kantoortje. Daar krijg ik de juiste informatie. Nee, niet nodig en de tempel is 10 minuten lopen vanaf hier. natuurlijk is die open. Ik laat de tuk tuk drivers nu links liggen. Even later sta ik voor een enorme tempel. Intussen ben ik wel al ruim een uur onderweg. In de tempel mag ik niets meenemen. dus kan ook geen foto's maken. Veel beelden van laxmi en Shiva. Na een half uur rondgedwald te hebben loop ik terug naar de metro. Ga nu naar de grootste moskee Jawa Rasjid. Moet een keer overstappen.Vanaf de metro is het ook nog zo'n 20 minuten lopen. Moet hier 300 rupee betalen voor het gebruik van het fototoestel. Ook moet ik helemaal bedekkende kleding aan. Uiteraard de schoenen uit. Het is intussen weer erg warm. Terug ga ik wel met een riksja naar de metro. voor 50 rupee. niet dat dat veel helpt. Het is intussen spitsuur en de riksja staat veel stil.Volgens mij gaat lopen zelfs sneller. Intussen is het 3 uur. De tijd vliegt. Toch veel tijd kwijt met de metro en erheen lopen en zoeken... Nu naar de Lotus tempel. Weer overstappen. Is nieuw en voor alle geloven. Ook nu weer een flink eind lopen naar de tempel. Loop door het naastgelegen park. Moet dan weer helemaal terug..Bij de lotustempel staat een lange rij. Voetje voor voetje gaat deze verder. Eenmal binnen gaat het vlot. Bij de tempel zelf ook weer wachten. We krijgen te hren dat het binnen geheel stil moet zijn. Dat je er zo lang mag blijven als je wilt. Dat het voor alle geloven is. Binnen is het een heel grote ruimte met honderden stoelen. Geen aankleding. Ik zit hier een poosje. De wachters maken zich erg druk als er maar even gepraat wordt. kindeen worden ferm toegefluisterd. Het sst dehele tijd. Dan gaat er iemand zingen en wordt er iets voorgelezen. het galmt enorm in dit gebouw. Tijdens deze dienst mag niemand eruit. Om half zes sta ik weer op het metrostation. Stap uit vor de Hunay tombs. Als ik echter vraag krijg ik schouderophalende mensen. De tijd dringt, want moet om 7 uur in hotel zijn voor het afscheidsdiner. Ik besluit weer in de metro te gaan. Moet ook nogeen keer overstappen. Eeen goed besluit, want de metro doet er langer over door de spits. Eeen vrouw moet naar hetzelfde als ik, Zij helpt me bij het overstappen. Om half zeven ben ik terug in het hotel. Nog snel even douchen en omkleden. Eindelijk mijn jurk maar eens even aan. Ik ben bekaf. Het was dehele dag lopen en erg warm. De groep heeft lekker in de bus gezeten, wel 8 dingen bezocht en waren er om 5 uur alweer. Had ik wellicht toch ook beter kunnen doen. Maar ja gedane zaken nemen geen keer. Marij gaat niet mee naar het diner. Ontdek dit pas i het restaurant. Ze zou spullen voor me meenemen naar Nederland. Straks maar even langs. Ik heb voor iedreen een olifantje als afscheid gekocht. De gids krijgt zijn tip, (dat is nu eenmal gebruikelijk). 2000 rupee. Eeet een ceasarkipsalade met friet en koffie, ijs na. bijna 700 rupee 10,50 euro. Bi terugkomst klop ik bij marij aan. Ze slaapt waarschijnlijk al. Ik neem de gok en zet een plastic tas met spullen voor haar deur en schijf een briefje onder de deur door. Ik informeer het personeel. Ik weeg mijn koffer beneden.18 kilo. Yes! de handbagage echter 7,5. Pak dus nog even weer wat heen en weer. Slaap pas om half 1.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frederika

Actief sinds 18 Feb. 2015
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 16773

Voorgaande reizen:

01 Maart 2015 - 24 Mei 2016

FrederikainIndiaenNepal

Landen bezocht: