Zondag 19 april 2015. Delhi naar Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Frederika - WaarBenJij.nu Zondag 19 april 2015. Delhi naar Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Frederika - WaarBenJij.nu

Zondag 19 april 2015. Delhi naar Kathmandu

Door: Frederika

Blijf op de hoogte en volg Frederika

19 April 2015 | Nepal, Kathmandu

Dag Delhi, dag India. 50 dagen was ik in India. Nu gaat het avontuur in Nepal beginnen! Spannend. Om 3 uur schrik ik wakker. De telefoon gaat. De taxi is er. Shit heb de wekker niet gehoord. Nu razendsnel eruit. gelukkig is alles gepakt en kant en klaar. Klopt Mieke op de deur. Denkt dat haar fot van de taj Mahal nog in het tijdschrift zit wat ik heb gekregen, Zij kijkt en ik ga snel douchen en aankleden. 10 minuten later(echt waar) zit ik i de taxi. Ook Mieke zal marij wijzen op de tas voor haar deur. De koffer is nu 20,5 kg bljikt op het vliegveld. De chauffeur en een gids hebben me afgezet op het vliegveld, Daar stond weer iemand anders die hte inchecken regelde. Bij de douane raak ik mijn aansteker kwijt. Stom zat in de handbagage, mag niet. Gelukkig heb i k ook nog lucifers mee.....voor de kaarsjes. Het is nog maar 4 uur. Vliegtuig gaat pas om 7 uur. Ben erg moe. Immers maar 2 1/2 uur geslapen. Dus zitten is geen optie...val ik vast in slaap. ga o zoek naar een wekker. Lukt niet uiteindelijk. Drink een flinke latte bij starbucks. Heerlijk. Dan op zoek naar een wisselplek voor de indiase rupees. Blijkt niet te kunen. gewoon gebruiken in nepal. Rate is 160. Ok. Dan og maar een star buks. Deze nemen ik mee naar de gate. het is intussen half zeven. Om zeven uur kunnen we nog niet instappen. dan wordt er omgeroepen dat we pas vertrekken als het weer in Kathmandu weer beter is. Dat wordt dus 8 uur. Het is geen lange vlucht. We krijgen nog wel een maaltijd. Het verschil in tijd is nu niet 3 1/2 uur maar 3 uur en 45 minuten. . Het duurt lang voor de koffers op een and verschijnen. Zeker we een half uur gewacht. Dan naar buiten....geen bordje met mijn naam of shoestring. Ik loop nu langs alle wachtende mensen en zeg steeds Shoestring? Dan zegt eentje dat hij ok voor shoestring werkt maar er niemand is om mij o te halen. Hij gaat bellen en een later regelt hij een taxi voor mij. Eerst zelf betalen, krijg je terug van de gids. Ik vind het best. ben allang blij dat het geregeld wordt en het niet een aankomst midden in de nacht is.In hotel Hariti, staaat mijn nieuwe gids al te wachten.(toeval). Hi betaalt meteen de taxi en zegt dat ze niet begrepen hadden dat ik gehaald moest worden. gelukkig heeft het hotelwel een kamer gereserveerd. Krijg nu koffie aangeboden. In een kort gespekje stelt de gids me erg gerust.Komt allemaal goed volgens hem. We gaan op pad voor een nepalese sincard. Hij krijgt de indiase. Kan ik och niets meer mee. Hij koopt heto zij naam. Op mijn naam is het namelijk veel en veel duurder. Wifi ook op mijn kamer. Super. Dan begrijp ik in contact met wietse dat hi onderweg is naar het ziekenhuis. Zijn moeder heeft het erg benauwd en moet opgenomen worden. Waarschijnlijk een virus(net als vorig jaar). Eeerst wil ik gaan slapen, maar de slaap is verdwenen. Ga om 4 uur op pad. Op pad in kathmandu. Het is hier ook druk en er wordt ook getoeterd,maar toch net even minder dan in India. Ik ga op zoek naar de monkeytempel. Swayanbunath Heeft een aantal leuke trappen, een goede training zei de gids. Ik vraag en vraag, want dat ga straight is toch vaak net even niet zo. Na een hal f uurtje ben ik er. Beneden een lange muur. met allemaal van die draaidingen(ben even de naam kwijt). mensen lopen hierlangs en laten ze draaien. Grotere en kleinere. eerst maar eens de muur volgen. kom langs allerlei beelden. Stuit dan op een crematie. Er lopen ook echt heel veel apen. Veel vlaggen. Uiteindelijk aan de achterkant. Daar 3 enorme goudkleurige beelden. Budha in het midden Shiva en ... ernaast.Daar ga ik de trappen op. Langs de gehele route kraampjes. Boven aangekomen wel even flink hijgen en nat van het zwet, maar ik ben er. Nu 200 rupee betalen Mooi uitzicte en veel stupa's. Eeen heel grote in het midden. Maak diverse foto's. Apen rennen achter elkaar aan, soms vechtend. Af en toe schrikken. Ga naar beneden met de steile trap aan de voorkant. beneden koo ik op de markt mij eerste nepalese banaantje , mandarijnen en druiven. Alles samen 200 rupee. Gratis een komkommer erbij. Bij navraag in het hotel blijkt dit de juiste prijs te zijn. mot hier even weer uitvinden wat de prijzen zijn. Ik loop terug, Al gauw loopt er iemand met me op. Ik zeg dat ik geen gids nodig heb. Ne, lopalleen met je op. Laat het toe, want in het donker weet ik eigenlijk niet echt de weg terug. Hij brengt me keurig naar het hotel en ik geef hem een tip(40 rupee). het is nu 8 uur en nog redelij druk op straat. Nu ga ik nog crackers kopen en drinken(grote fles sinas en 2 flesen water) Ik blijf hier namelijk nog 3 nachten. Eeet nu op de kamer.Chat met diverse mensen. 11 uur slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frederika

Actief sinds 18 Feb. 2015
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 16788

Voorgaande reizen:

01 Maart 2015 - 24 Mei 2016

FrederikainIndiaenNepal

Landen bezocht: