Maandag 20 april 2015, Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Frederika - WaarBenJij.nu Maandag 20 april 2015, Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Frederika - WaarBenJij.nu

Maandag 20 april 2015, Kathmandu

Door: Frederika

Blijf op de hoogte en volg Frederika

20 April 2015 | Nepal, Kathmandu

Negen uur wakker.Erg veel lawaai van mensen op straat. de housekeeping klot aanen doet de deur open. Sory mem. ik hang nu het bordje niet storen aan de deur. Val gelukkig nog even weer in slaap. Om 11 uur opgestaan. Eeerst maar ens de was gedaan. Mijn broek staat stijfuit van de viezigheid. (gronings?) Tot half vier rommel ik een beetje aan. lekker ontbijtje met crackers, komkommer en banaan. Om 4 uur even contact met Wietse. Moeke blijft in ziekenhuis,maar is nu in goede handen. 't gaat alweer een beetje beter. Ligt nog wel aan de zuurstof. Dor de straat vanmorgen alvroeg een demonstratie. Nu komt er een bruiloft langs. Om vijf uur toch nog maar even o pad. Naar het Durban Square. Ligt maar tien minuten verderop. Eeen groot plein met wel 20 tempels. Allemaal een soort pagodes, met trappen. Ook een paleis. Mooie hout bewerkte huizen. Maak veel foto's. Ook van riksjas en straatverkopers. dan ga ik de trap op van een tempel. Daar zitten veelmensen en ik ga daarbij zitten. Een mooi zicht over het plein. Wel wat steil. Dus ik ga voorzichtig zitten. Kinderen van hier geven daar niks om. Zij springen de trap op en af. Glijden langs de leuning naar beneden etc.Er lopen diverse kindeen met een grote pmpkan en verkopen melkthee. Ik koo uiteindelijk ook een. 100 rupee...Onzin zeg ik. Hi houdt vol en heeft het zelfs op zijn pot staan. Ja, thee is duur mem. Ik vraag een omstander. Die lachen alleen en zeggen dat het klopt. Nou ja vooruit dan maar. Ik geef hem zelfs 10 rupee extra. is tip zeg ik net als dat andee wat ik je nu waarschijnlijk teveel betaal. Ik voel dat het niet klopt. Even later komt een andere verkoper praten. hij vertelt dat ik inderdaad veel te veel heb betaald. Het is 20 rupee. Soms vragen ze chinezen en japanners wel 500 rupee. Even later komt de jongen weer. Nog een kopje thee? Ja zeg ik en nu voor niks, want ik eb je al 5 thee betaald. Hij lacht. Ik krijg het gratis... nou ja gratis... en zeg dat hij de andere 3 mag houden Het is een heel vrolijk en olijk jochie. Die komt er wel. tegen 8 uur verlaat ik de tempel. Koop nog bananen en een half wit brood. Ga dan eten in een restaurant met een roofterras. eerst even gevraagd naar de weg terug naar het hotel. Eet een burger. 300 Nepalese rupee. dat is 2,70 euro. Om half negen loop ik rustig terug. Het is nu al aardig stil op straat.
Vervolgens lig ik tot 3 uur wakker. In de kamer naast mij hebben ze een feestje,erg luidruchtig. Vooralhet slaan met de deuren doet me steeds weer wakker schrikken. Ik ga erheen en vraag of het iets zachter kan en ieder geval d deuren. het helpt iets, maar niet veel. Sommigen zijn al behoorlijk dronken.

  • 24 April 2015 - 11:42

    Johanna:

    Dure thee daar! bij ons gratis, thee of koffie met gebak als je terug bent !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frederika

Actief sinds 18 Feb. 2015
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 16782

Voorgaande reizen:

01 Maart 2015 - 24 Mei 2016

FrederikainIndiaenNepal

Landen bezocht: