zaterdag 11 april 2015, Pushkar naar Jaipur - Reisverslag uit Pushkar, India van Frederika - WaarBenJij.nu zaterdag 11 april 2015, Pushkar naar Jaipur - Reisverslag uit Pushkar, India van Frederika - WaarBenJij.nu

zaterdag 11 april 2015, Pushkar naar Jaipur

Door: Frederika

Blijf op de hoogte en volg Frederika

11 April 2015 | India, Pushkar

buiten ontbijten met mijn eigen crackers en banaan. Weer verder met de bus. Om 10 uur een snelle koffiebreak. Kost dat op straat 20 rupees. In dit soort wegreataurants dus 100 rupees. Ze hebben hier schildpadden, die hier in het wild in de dessert leven. Langs de weg weer veel aapjes en kamelen. Vrachtauto's met geweldige schilderijen achterop. ik slaap veel. Weer veel scooters/motoren met meerdere passagiers en veel kleine kinderen voorop. Dan kilomerslang verkoop van marmer, allerlei kleuren. Hier zie je dus ook veel vrachtwagens beladen met marmer. Ook hier weer veel tuk tuk en riksja zwaarbeladen .Onder viaducten slapende zwervers. Om 12 uur zijn we al in het hotel. Nu wachten op de kamers. Ik ga boven op het dakterras. Heerlijk in de schaduw. Dit hotel heeft helaas geen zwembad. Om half vijf vertrekken we met tuk tuk naar een lokaal restaurantje om lassi te drinken en iets lokaals te eten. Normaal moeten we dit niet doen. teveel kans op bacterien die ons diarree bezorgen. we zien de bereiding. Het is heerlijk. Net youghurt met een smaakje. Dan gaan we door naar de bioscoop. Eeen heel modern gebouw, bekend om zijn architectuur. We gaan een bollywood film kijken. Dus Hindisch. Leuke gesprekken met Indiers vooraf. Ze vragen zich af wat wij daar doen als we het niet kunnen verstaan. We willen het gewoon meemaken. We praten over schoolsystemen en van alles en nog wat. Ook nu weer met veel mensen op de foto. Vooral Ine(reisgenoot).Zij heeft een erg blanke huid. De film gaat over een Hindi man, die er achter komt dat hij geadopteerd is en eigenlijk moslimouders heeft. Dat mengt zich erg moeilijk. hij verdiept zich in beide werelden in het geheim en dat loopt spaak. In de pauze op het toilet krijgen we ongevragd uitleg over de film van de vrouwen. Vol passie vertellen ze de boodschap van de film. in eerste plaats zijn we mensen, darna allemaal Indiers, en dan pas verschillende geloven. Uiteindelijk geloven we allemaal indelfde god, ook al beleven we het anders. Dus niet apart maar samen en respecteren. De pauze is voorbij voor we het weten. de helft van de groep is vertrokken. De andere helft inclusief ik blijven. We begrijpen toch een groot deel van de film. Na afloop gaan we naar de Mac. Omdat de rest al weg is wil de gids ook gauw terug. Dus wordt het een take away. een burger met friet. Heerlijk.In het hotel heerst ineens een grafstemming. Al gauw blijkt waarom. de eigenaar is net overleden. Er is niets te drinken of te eten en de terrasjes zijn afgesloten. Op kamer 40 in hotel Jaipur Inn. slaap ik vroeg in(11 uur). Wietse is nog ziek.

• 15 April 2015 - 17:49

Elly:

Je schiet al mooi op met jou verslagen. Geniet er van. Vervelend dat Wietse nog steeds ziek is. Wij maken ons op voor het concert van zaterdag 18 april. Belooft mooi te worden. Nu maar hopen op belangstellend publiek. Gr Elly

• 16 April 2015 - 12:54

Wietse :

Ben inmiddels weer beter, nou ja, nog wel verkouden/kop vol snot.
    Wat een belevenissen allemaal, niet weer ziek worden hoor met "verkeerd/ongecontroleerd" eten
    Ook wij (Amicitia) hebben zaterdag een concert, hoop dat ook dit mooi gaat worden.
    Amicitia en Opwaarts mensen kunnen in ieder geval niet bij elkaar komen kijken.
    Ja, je mist heel wat hoor hier in Grunn.

• 21 April 2015 - 04:45

Johanna:

Nu schildpadden!
    De film,met de booschap elkaars geloof respecteren, mooi!
    Fijn dat Wietse inmiddels weer beter is.