Vrijdag 10 april 2015, Pushkar - Reisverslag uit Pushkar, India van Frederika - WaarBenJij.nu Vrijdag 10 april 2015, Pushkar - Reisverslag uit Pushkar, India van Frederika - WaarBenJij.nu

Vrijdag 10 april 2015, Pushkar

Door: Frederika

Blijf op de hoogte en volg Frederika

10 April 2015 | India, Pushkar

Vandaag vrije dag, maar niet heus. We hebben een yogales afgesproken om 8 uur. Allemaal op een kleedje op het gras. De yogaman doet allerlei rekoefeningen met ons. Ook moeten we uhm en. Tot slot hard lachen voor de gelaatsspieren. Heel leuk. Direct aansluitend ga ik baantjes zwemmen. Mag niet, ze moeten het zwembad nog schoonmaken. Ik ga toch, doen ze dat maar later. We gaan namelijk om half 11 samen op pad langs het heilige meer met een gids. En dus moet het zwemmen nu. Moet immers wel een beetje aan de conditie werken om straks de trekking in nepal te kunnen volbrengen. Direct aansluitend ontbijt. We hebben hier een zitje voor onze kamer. Om half 11 komt de gids vertellen dat iedereen al in stukjes is vertrokken. Ze wilden toch allemaal individueel. Ben even verbouwereerd. Om half vijf ga ik met Marij de tempel op een heuvel bezoeken , een enorme klim(trappen). Ga dan nu even alleen op pad. Loop meteen de verkeerde kant op. Kom daardoor wel bij een tempeltje met heel veel aapjes. Grote en hele kleintjes drinkende bij de moeder. Dan de andere kant op. Ik loop door het stadje naar de beroemdste tempel hier. De enige Bhrama tempel. Schoenen uit en geen foto's. Ik loop langs het meer. Verschillende ingangen en zie mensen onderdompelen. De rozenblaadjes worden agressief aangeboden. Op de trappen naar beneden lopen ook koeien. Ze kunnen goed trap lopen. haha. Na een aantal bezoekjes loop ik door naar nog wat tempels. Ook hier lopen veel koeien op straat. Veel zwerfhonden ook. Er staan vrouwen gras te verkopen. dat kun je dan aan de koeien geven. Weer een goede daad om de goden goed te stemmen. Ik maak een foto van een stapel tulbanden. Mooie kleurige foto. Kramen met gekleurde poeders als torentjes. Heel veel kamelen langs de weg. je kunt hier overal een tochtje met kamelen boeken. Op een kar achter de kameel dan wel. Hebben wij al eerder gedaan. Dan even koffie en een mangosapje bij een restaurant onder een fan. Het is erg heet. Besluit dan, ondanks de hitte alvast de hill op te zoeken. Ik drink voortdurend. Ik besluit de hill alvast te gaan beklimmen. Kan ik om half vijf nog wel een keer doen immers. Met een fles water in de hand ga ik de eerste 100 treden op. Dan toch even pauze en weer op adem komen. Dan nogmaals 132 treden. Nu even langer rusten en veel drinken. Dan gaat er 80 en dan 60 en dan 50 en dan 20 en 20 etc. tot ik er ruim 600 heb gehad. Ik ben er...een uur over gedaan. Hoorde ik ook van anderen. Onderweg mooie vergezichten. Veel aapjes en eekhoorns. Boven bezoek ik de tempel en drink wat. Want ook hier is een verkoopkraampje. In een half uur ben ik weer beneden. het is intussen al half vier. Dat wordt hard lopen terug. Ik sms marij alvast dat ik er aan kom. Ik loop en loop en dan ineens ben ik bij een zigeunerkamp. Dit klopt niet. ja hoor, weer eens verkeerd gelopen. Ik sms nu maar dat ik het niet ga halen. Ik drink nu eerst wat en zit op een omgekeerde bus. Rond half vijf ben ik weer in de buurt van het hotel. marij komt me al tegemoet. Heeft sms niet gekregen. Als ze hoort dat ik al boven geweest ben is ze blij. Ze hoeft ook niet zo nodig. En eigenlijk heb ik ook wel voldoende gelopen vandaag. Samen drinken we koffie in een restaurant met uitzicht over het meer. Heel gezellig. Eindelijk weer een sunset, geen bewolking of regen. Dan lopen we naar een pleintje(toeval), waar veel hippies zijn. Zij treden daar op met hoepels en kaatsenballen en vuurknuppels etc. Er wordt steeds getrommeld. Wij worden door veel Indiers gevraagd voor een foto. Dit gebeurt veel, maar nu wel erg extreem. Iedereen wil weten waar we vandaan komen. en een gesprekje aanknopen. om 8 uur terug in het hotel. Ga nog even een verslag op waarbenjij schrijven. Na een verslag houdt de computer ermee op. Lig ik toch nog een keer voor 12 uur op bed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frederika

Actief sinds 18 Feb. 2015
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 16908

Voorgaande reizen:

01 Maart 2015 - 24 Mei 2016

FrederikainIndiaenNepal

Landen bezocht: