Donderdag 9 april 2015, Udaipur naar Pushkar - Reisverslag uit Udaipur, India van Frederika - WaarBenJij.nu Donderdag 9 april 2015, Udaipur naar Pushkar - Reisverslag uit Udaipur, India van Frederika - WaarBenJij.nu

Donderdag 9 april 2015, Udaipur naar Pushkar

Door: Frederika

Blijf op de hoogte en volg Frederika

09 April 2015 | India, Udaipur

Ontbijt op de kamer. Wekker om 7 uur. Dat was een korte nacht. Wilde eigenlijk zwemmen voor het vertrek, maar kan het niet opbrengen. Om 9 uur vertrekken we. We rijden nog steeds in heuvelachtig landschap met veel meren. Om 10 uur een stop bij een tempel aan het water. de tempel is niet meer in gebruik. Het heeft veel prachtige bewerkingen en is gebouwd van rood zandsteen. Ook hier weer veel erotische afbeeldingen. Prachtige pilaren en plafonds. We vervolgen onze route door veel rijstvelden. Meest al geoogst. Langs de weg kamelen. Bij een mer waar vrouwen en kinderen baden en vrouwen de was doen, hebben we even een fotostop. de gids doet dit liever niet. Hij is bang dat de vrouwen dit niet willen en met stene gaan gooien. We blijven op gepaste afstand. Eeen camera met flinke zoom is dan een uitkomst. Ze slaan de was op stenen. Er loen vrouwen met enorme wasmanden op hun hoofd. Ook veel geiten. de meesten vinden het ok dat we fotograferen en zwaaien uitbundig. Dan twee vrouwen met enorme bosssen takken op hun hoofd. Vervolgens maken we een stop op een fruitmarktje. Hier kunnen we frut inslaan. Ik koop druiven, mandarijnen, tomaten en bananen voor 100 rupee. Wel even flink voor moeten onderhandelen. We rijden langs nog meer meren waar vrouwen de was doen. Dan langs marmerverkopers. om half zes(we rijden nog steeds in de dessert) zijn we in ons hotel. Meteen even zwemmen. Eigenlijk kan het niet, want het zwembad moet nog schoon gemaakt. Ik neem het op de koop toe. Om half zeven gaan we met de gids door het stadje wandelen. Een echt hippiestadje. Tjokvol jonge hippies. Er wordt veel gerookt(hasjisch oid.) We gaan een tempel in waar tromgeroffel klinkt. We zitten er een poosje. Veel gebeurt er echter niet. Het is een druk marktstraatje. Van alles kun je er kopen. Iedereen probeert ons naar binnen te praten. We eten met z' allen. Ik weer een pizza. Een mooi uitzicht over het heilige meer. Het reataurant heet dan ook Ocean view. Het Pushkar is nl. behalvle een oord voor hippies, ook een pelgrimstadje. Er staan hier heel veel tempels. In het midden ligt een heilig meer. Hier gaan de mensen zich onder dompelen. Een keer in het jaar wordt het bezocht door duizenden pelgrims. Dat is nu niet. Iedereen bied je rozenblaadjes aan. Zodra je deze aanneemt vragen ze geld. Je moet ze in het heilige water gooien. Wij zijn gewaarschuwd door de gids en nemen niets aan. Om tien uur terug. Het lijkt een heel gezellig stadje met veel terrasjes en restaurants. Mam niet gebeld(is de gewoonte op donderdag). Wietse is er niet heen. Is ziek. Zelf de telefoon aannemen lukt niet meer. We zitten in hotel Master Paradise.

• 15 April 2015 - 16:51

Ebel:

Weer een toppie verhaal

• 15 April 2015 - 17:46

Frederika :

Leuk om reacties te lezen. het valt niet mee om internetcafe s te vinden. En vaak valt de stroom uit of doen de computers het ineens niet meer. Het verhaal van 8 april zojuist twee keer opnieuw moeten schrijven. Vandaag 4 verslagen geplaatst. Hoop morgenavond er weer 4 te doen....ben ik weer een beetje bij, hopelijk.