Zaterdag 7 maart, Tekkedy - Reisverslag uit Thekkadi, India van Frederika - WaarBenJij.nu Zaterdag 7 maart, Tekkedy - Reisverslag uit Thekkadi, India van Frederika - WaarBenJij.nu

Zaterdag 7 maart, Tekkedy

Door: Frederika

Blijf op de hoogte en volg Frederika

07 Maart 2015 | India, Thekkadi

Om 8 uur na het traditionele ontbijt verlaten we Madurai. Onderweg veel rijstvelden en palmboomgebieden. Vel kleurrijke vrouwen, met van alles op hun hoofd. Je blijft je ogen uitkijken. In de airco bus heb je ook totaal geen weet van de warmte. Al snel verandert het landschap en krijgen we heuvels. Vrouwen achterop de vele scooters, motoren en brommers, zitten schrijlings achterop. Soms met 3 kinderen erbij. We komen in een politieke mars terecht. De mensen zijn erg opgewonden en joelen. Als ze ons zien gaan ze dansen en willen op de foto. Ze slaan tegen de ramen. Later stoppen we bij een steenbakkerij. Ook hier laten de mensen zien hoe ze werken en willen graag gefotografeerd worden. Allemaal handwerk en zwaar. Ook hier werken de vrouwen minstens even zwaar als de mannen. Even verderop de rivier van Tamil Nadu. Hier baden weer veel mensen. de vrouwen doen er de was.
Dan gaat onze route ineens omhoog de bergen in. Na een uur slingeren zijn we in Thekkadi. Eeen idillisch plaatsje. Veel koeler en veel rustiger. Omdat ik van mijn druiven niet echt last heb gehad, eet ik nu het laatste deel op. Twee mensen in de groep zijn reeds licht ziek geweest. Ons hotel El Paradiso is werkelijk een klein paradijsje. Eeen eigen balkon met herlijke stoelen en een hang/swingstoel. Als ik daarin ga zitten, zit ik meteen klem. Het doet pijn en kost echt enige moeite erweer uit te koemn. Lijkt dus mooier dan het is. Inieder hotel krijgen we juice bij aankomst. hier krijgen we kruidenthee. In deze omgeving worden veel kruiden verbouwd. Direct daarna start een kruidenrondleiding. Kaneel, gember, koffie, kruidnagel, nootmuskaat etc. Een mooi gekleurde spin vond ik nog het leukst. Na afloop ga ik nog even alleen op verkenning uit. Drink koffie, maak foto's Ga even chatten op facebook en ga dan terug met een tuk tuk. 30 rupees is 42 cent. We gaan om 6 uur naar een maseral gevecht. Eeen vertoning van 4 mannen die nepvechten met zwaarden, stokken etc. kunst. Tot slot door hoepels springen etc. veel acrobatiek. de toeschouwers joelen en willen aan het eind graag op de foto met de hero's. .....wij niet. het tafereel kost 2,80. We dineren dan weer samen in het Bamboo caf'e. Ze hebben hier beef, eindelijk even wat anders dan kip en rijst. Heerlijkunionbeef met knoflookbrood. Direct van daaruit naar de massage. Jam ja we nemen het hier goed van. Eeen full body massage van een uur en 10 minuten stoombad. Ik moet me helemaal uitkleden en krijg dan een klein doekje dat ik om mijn billen moet binden. Vervolgens smeert ze mijn haar in met veel olie en begint te wrijven. Daarna op de tafel. Ze zet nu de olie op een brander. Dat hoeft voor mij even niet. Zie al brandblaren voor me. Steeds heel veel olie en vooral heel veel wrijven. Gelukkig vraagt ze steeds of het harder of zachter moet. Af en toe knakken van de vingers en voeten. Af en toe een beetje slaan. Tot slot een stoombad. Een houten huisje met daarin een kruk. Daarop moet ik zitten en de kast wordt gesloten. Ook een deksel erop. Alleen mijn hoofd steekt er nog boven uit. Nu komt er stoom binnen via een slang. Naast de kast staat warm water te koken. Het is heerlijk. gelukkig niet te warm. na afloop probeert ze de olie zoveel mogelijk weg te wrijven,. Dat lukt maar ten dele. Terug in het hotel ben ik nog wel een half uur aan het douchen geweest en mijn haar wel 5 x met shampoo gewassen. Vervolgens wel heerlijk geslapen.

  • 09 Maart 2015 - 19:51

    Jan :

    Weer een mooi verhaal van je Frederika. Ik had je hoofd wel even willen zien in die kast na je full body massage.

  • 10 Maart 2015 - 19:27

    Miranda:

    Hi, mooi om je verhalen te zien. Zoals je het schrijft kan ik me er heel goed een voorstelling van maken. Geniet er van!

    Liefs Miranda

  • 24 Maart 2015 - 10:26

    Johanna:

    Lijkt me heerlijk deze massage met veel olie en het stoombad.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frederika

Actief sinds 18 Feb. 2015
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 16908

Voorgaande reizen:

01 Maart 2015 - 24 Mei 2016

FrederikainIndiaenNepal

Landen bezocht: