Maandag 30 maart 2015 Delhi. - Reisverslag uit Delhi, India van Frederika - WaarBenJij.nu Maandag 30 maart 2015 Delhi. - Reisverslag uit Delhi, India van Frederika - WaarBenJij.nu

Maandag 30 maart 2015 Delhi.

Door: Frederika

Blijf op de hoogte en volg Frederika

30 Maart 2015 | India, Delhi

Heb ik een prachtige kamer, word ik verzocht te veranderen. Toch een verdieping lager. Geen bad meer dus. Eeet weer toost en drink koffie op de kamer. Bevalt goed. Rond 10 uur onderweg naar het metro station, Carol Bagh, twee straten verderop. Nu ik weet hoe het werkt is het nu echt eenvoudig. Muntje kopen. Door de security, rij van de ladies, Muntje voor touch screen houden, hekjes open. Kijken naar het eindpunt, dat is de richting. Besluit eerst Red Fort te bezoekn. Moet dan 1x overstappen, ook zeer eenvoudig te vinden. Via een nauw straatje(vraag even en de man loopt even voor me uit en wijst dan naar het Red Fort. Erg dichtbij dus. Sta nu in een straat die half open gebroken is, Er liggen talrijke mannen te slapen langs de kant. Bedelende vrouwen en kinderen. Niet heel veel, maar toch. Er lopen hier veel mannen met enorme pakken op hun hoofd. Niet te geloven, hoeveel dozen ze in een keer kunnen/moeten dragen. Even Later ontdek ik dat er vlakbij een afleverplaats is van allerlei televisie, radio etc. producten. Deze dragers brengen dit naar de shops in de nauwe straatjes. Dan ineens een Mac. Met soft ijs en chocoladedip. Voor 15 rupee.(25 cent) loop ik te genieten. Loop er niet mee over straat. Niemand eet of drinkt of rookt op straat. Als ik voor het fort staat blijkt deze dicht. Oh ja, op maandag zijn de meeste gebouwen in India gesloten... Jammer. Loop nu langzaam terug en ga door de nauwe straatjes van de bazaar. Een belevenis. Al die kleine kamertjes waar steeds weer iemand anders hetzelfde wil verkopen. Komt er af en toe nog een brommer/scooter/motor voorbij en natuurl;ijk koeien. Dan ineens zie ik een lange rij mensen. Zij krijgen eten uitgereikt. Gratis. Terug met de metro ga ik nu naar Safdarjang's tombe. Niet hel groot. Met mooie grasvelden met bomen. Bij ieder boompje zit/ligt wel een paartje. Er zijn veel eekhoorntjes. Grappige kleine beestjes, met een schril geluid. Dan bedenk ik dat ik de memorial plaatsen nog wilde bezoeken(o.a. van Ghandi). Och nee, laten die nou naast het red fort liggen. Dus weer helemaal terug. Bel meteen de nieuwe gids. !7.00 uur zal ik er niet zijn. Zal er om 19.00 uur zijn voor het diner. Ok. Toch handig om meteen zo'n nummer in het geheugen te zetten en handig om een sim kaart van hier te hebben. Zelfde traject met de metro weer terug. Wil nu lopen naar de memorials. Volgens de tuk tuk drivers is dat geen doen lopende. Ze houden niet op met het aanbieden van hun service. Uiteindelijk laat ik me overhalen. Ook wel weer leuk. Start bij Ghandi memorial en loop nog door enkele parkjes. Dan is het ineens al 6 uur. Haal ik 7 uur nog wel? De tuk tuks staan te wachten. Degene die mij overhaalt brengt me naar een ander metro station. Hoef je niet over te stappen. Directe lijn naar Carol Bagh. Ik kijk gauw op mijn metrokaartje. Idd. Voor 100 rupee brengt hij me daarheen. Het is een lange rit. Maar het klopt wat hij zegt. Om kwart voor 7 ben ik op metrostation Carol Bagh. Nu rennen over de bazaar, wat niet meevalt met zoveel mensen en...koeien. Precies om 5 voor 7 val ik het hotel binnen. De groep zit er al. Een Belgish echtpaar uit Brugge(Johan en Wieke), zelfde leeftijd. Esther , begin 20 uit Overijssel, Ine, begin 30 uit bBelgie, Dennis, begin 30 uit Nederland. Marij, 63 uit Amsterdam. Sandy voegt zich morgen bij ons(ook begin 20), Zij komt pas vannacht aan. Eet /drink voor 300 rupee(4,50) een salade en fanta en koffie. Lekker. Na afloop loopt de gids een eindje met ons door de winkelstraat(Gaffar market). Vervolgens loop ik hier nog 2 uur rond. Super. Koop nog een sjaal. Om tien uur terug in het hotel....is het advies. Nu contacten via wifi en mijn tablet. Heel fijn. Met de chips en de bananen naast me werk ik vervolgens alle verslagen weer bij. Is het toch weer 1 uur, als ik ga slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frederika

Actief sinds 18 Feb. 2015
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 16904

Voorgaande reizen:

01 Maart 2015 - 24 Mei 2016

FrederikainIndiaenNepal

Landen bezocht: